tisdag 9 augusti 2011

London!!!

Sorry, Sorry, Sorry!!!!! förlåt att jag inte har laggt in något inlägg på jättelänge. jag kan förklara varför. när vi åkte hem från landet så åkte jag och pappa ner till Varberg för att lämna Jissa till Fredrik och i bilden på väg dit slutade mitt dator batteri att fungera och precis efter det så får jag veta att jag och pappa ska till London. så först åkte vi ned till Varberg och lämnade Jissa och åkte och Fiskade med en stor fiske båt och på onsdagen när vi skulle åka hem körde vi förbi Motala och hälsade på några kompisar till oss (vi badade jättemycket där det är långgrunt) och kl 21.00 åkte vi därifrån hem och var hemma typ 24.30 ( 00.30 om ni föredrar det ) och då packade jag och pappa för att kl 5 på morgonen skulle vi åka till Arlanda för att ta ett flygplan till London kl 7. allting gick jättebra vi bodde på ett 5 stjärnigt hotell som heter Metropolitan (osäker stavning) och vi gick till London eye, Madam Tussaud och många andra saker. på fredagen när jag och pappa hade varit på M&M world och hade ätit middag på att ställe gick vi hem till hotellet och när vi öppnade dörren så satt mamma där. mamma och pappa hade lyckats hålla undan för mig att mamma också skulle komma. Jag visste ingenting. vi hade jätteroligt där men när vi skulle åka hem så hände en sak... Vi lyfte med planet men kommer inte tillräckligt högt upp. mamma märkte det men visste inte hur hon skulle säga det och när jag sedan frågar "Är det något fel på planet" så börjar vi att tappa höjden och det bör jag plinga i planet. Jag får panik och börjar gråta och en flygvärdinna kommer för att lugna ner mig. det som hade hänt var att ett "stödhjul" på planet (landnings hjul) inte hade fällts in. så vi fick nödlanda tillbaka på Londons flygplats. men vi fick inte gå ur planet utan satt inuti det i 2timmar och vi fick information under tiden. tillslut så sa piloten i högtalarna "Det har nu kommit en buss som kommer att hämta er och köra er tillbaka till flygplatsen där ni kommer att kunna hämta erat bagage" (det jag skrev var översatt han så det på eng) vi fick ingen mer information så jag sov 30min på flygplatsen. efter ett tag kommer det äntligen någon som visar oss till "Hilton Hotell" som de har på flygplatsen i nödfall så där bodde vi gratis över natten. kl 12 på måndagen fick vi åka hem jag var livrädd men den här gången gick det bra så nu ska jag börja skriva mera aktivt. Ni får bilder i nästa inlägg för det här blev såååå långt.
Puss och kram Ida <33333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar